Tillbaka till startsidan
  SVARK - Södra Vätterbygdens Amatörradioklubb - SK7AX
QSL
Du kan nu titta på QSL från samtliga 335 befintliga DXCC-länder och 11 s.k. "deleted countries". Tack till SM7EH och SM7HCW som har skannat in alla QSL.

Efterhand lägger vi också ut en del nyinkomna QSL till SK7AX.

QSL till SSA:s QSL-byrå
Andra tisdagen i varje månad skickar SVARK och dess medlemmar QSL gemensamt till SSA:s QSL-byrå. Kostnaden är 30 öre per QSL, plus ett friviligt bidrag för frakten. Efter postens senast portohöjning har fraktkostnaden skjutit i höjden. Vid de senaste sändningarna av QSL till SSA har fraktkostnaden per QSL varit 8-10 öre.

Korten skall vara sorterade landsvis, men om du är osäker på sorteringen så tag med QSL-korten till klubben så hjälper vi dig. Om du inte kan komma till klubben just denna tisdag så går det bra att lägga bunten i förväg i ett kuvert eller plastpåse i lådan för avgående QSL. Bifoga en lapp som talar om hur många kort bunten innehåller. Detta är ett smidigt och effektivt sätt att få iväg sina QSL till SSA och alla SVARK'are kan utnyttja denna medlemsförmån.

Välkommen med dina QSL-kort!

SM7EH Gösta och SM7HCW Olof